mandag 12. april 2010

Slitsom valp

Vi hentet hunden i går igjen. Ble jo syk i forrige uke, så vi måtte kjøre henne tilbake til de forrige eierne, sånn at jeg kunne bli frisk...er egentlig ikke helt frisk enda, men så var vi liksom ikke så langt unna, så da tenkte jeg at vi fikk prøve.

Å gjett om hun holdt det gående i natt da! Grøss. Jeg hater valper. De er så plagsomme! (godt å få det ut) Visste jo det da vi bestemte oss for å få hund at det kom til å bli mye jobb...men nå er jeg ikke frisk heller, på toppen av alt. Og da blir alt bare fælt.

Hun kan ikke være alene, og hyler hver gang jeg går på do og lukker døra. Skikkelig separasjons angst. Og ikke sjans om hun ville sove alene! At det kan komme så mye lyd fra ett sånnet lite nurk!

Håper bare at jeg er sterk og frisk nok til å komme meg gjennom denne værste perioden som er nå. For det er jo mye lettere når hun blir litt eldre. Men kjenner at kroppen min er helt utslitt etter natta. Tåler ikke sånt lengre. Før hadde det ikke vært noe problem.

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan lære henne å være alene?

1 kommentar:

  1. Kanskje la valpen være alene på et rom men at hun alikevell hører at du er i nærheten, hjelper? Vet ikke :p

    SvarSlett