mandag 22. august 2011

Skole-savn og enkel middag

Husker så godt da jeg gikk på barne/ungdomsskolen, og tenkte at jeg gledet meg sånn til å bli ferdig, og hvor mye bedre det var å heller jobbe. Tenk at nå savner jeg faktisk å gå på skole! Jeg savner selvsagt ikke stresset med å komme seg tidlig opp, sitte å halvsove i timene og ikke minst stresse med prøver. Men jeg savner å lære ting ved å sitte på skolebenken. Hadde aldri trodd jeg skulle det, men nå gjør jeg nå altså det. Så har begynt å ta fram noen av de gamle skolebøkene mine, for å ikke glemme bort alt jeg har lært! Så kan jeg ta det i mitt skilpadde-tempo, og lese litt når formen er klar for det :)

Utenfor på terassen vår, holder mannen min og broren hans på å bygge sittebenk/oppbevaringsbenk! Blir kjempe bra. Ikke bare får vi masse ekstra sitteplass, men vi får i tillegg ekstra lagringsplass! ingenting er vel bedre enn det når man har en leilighet med minimale lagringsmuligheter! I tillegg sikler jeg på denne IKEA sengen her:

BRIMNES Seng med skuffer, hvit Lengde: 206 cm Bredde: 166 cm Høyde: 47 cm Madrasslengde: 200 cm Madrassbredde: 160 cm
Sikle sikle. Må bare spare først. Har jo selvsagt en del andre IKEA ønsker også ;) Eneste "problemet" med denne, er at den måler 160 cm i bredden, mens sengen vår måler 150 cm. Ikke at det egentlig er noe stort problem, for det lar seg nok løse på en eller annen måte, men er jo litt kjipt at IKEA har egne mål for sengene sine!

Har også veldig lyst på dette skatollet:

HEMNES Skatoll, hvit Bredde: 91 cm Dybde: 44 cm Høyde: 107 cm
Det er faktisk det første skatollet jeg noen gang oppriktig har likt! Grunnen til jeg kunne tenke meg dette, er at det vi har nå er helt åpent, og blir rotete med en gang. Dette ville i alle fall gjemt bort rotet litt. Men blir nok en stund til vi får kjøpt oss denne. En ting i gangen, men det er lov å drømme!

Endelig, i dag kom sertifikatet mitt i posten! Har gått og kikka hver dag i postkassen nå og venta på at det skulle komme. Er så kjipt å ha med seg den der midlertidig lappen til enhver tid. Var rett før jeg måtte se på søndag også, selv om jeg visste at postkassa var tom, men klarte å la være!

I morgen blir det "det goa" (som fetteren min kaller det) til middag. En sånn enkel middag i ildfast form som mamma pleier å lage. Kjempe godt, super enkelt, og masse variasjons muligheter! Det jeg skal ha i morgen er til en liten ildfast form (ca 18x27 cm).

Oppskrift:

400 gr kjøttdeig (dobbelt om formen er større)
2 pk potetmos (Større form, 3 pk)
En pose pizzafyll, dolmiosaus e.l
Spagetti, ca en halv pakke
Grønnsaker etter eget valg
Ost

1. Kjøttdeigen stekes, og man tar oppi pizzafyll, tomatsaus eller hva man vil ha. (har også brukt uncle bens sweet and sour som også var godt til en forandring). Kjøtteigen og sausen legges nederst i formen.
2. Lager potetmosen og koker spagetti og eventuelt grønnsaker. Grønnsakene legges oppå kjøttdeigen, potetmosen oppå grønnsakene, og spagettien helt øverst.
3. Dekk hele overflaten med ost.

Stekes  på 200 grader i ca 20-30 min. Bruk eventuelt season all krydder, piffi eller lignende for å få litt mer smak. 

Vet at blandingen virker merkelig, men nesten alle som har smakt det synes det er kjempe godt! Kan godt blande inn litt krydder i potetmosen også for å få mer smak!

Nå skal jeg sove, god natt alle sammen!

2 kommentarer:

  1. Den skole-savn følelsen kjenner jeg igjen! :p Første året jeg måtte slutte på vgs husker jeg jeg nesten var "sjalu" på alle de som skulle ta eksamen til sommeren. Da hadde jeg gått så lenge hjemme og vært syk, og skulle gjerne tatt eksamen for alle de som klagde over eksamen :p

    SvarSlett
  2. Vet akkurat hvordan du har det der ja :) ER sånn jeg også har følt det faktisk! Rart hvordan innstillingen til ting forandrer seg, når livssituasjonen gjør det :)

    SvarSlett