torsdag 25. august 2011

Mini prosjekt!

I dag var jeg og besøkte en god venninne av meg og datteren hennes, som bor ca en halvtimes kjøretur unna! Det var kjempe koselig, og det endte opp med at jeg ble der til middag! Første gangen jeg har kjørt så langt alene, og det var spennende og nervepirrende. Men samtidig var det ufattelig deilig å slippe å tenke på når bussen gikk og sånn. Dagens middag ble da makaroni, skinke og ost! Og det var mye bedre enn jeg trodde det var! Kommer nok til å prøve å lage det selv en gang jeg har lyst på en forandring!

I går lagde jeg potetsuppe til middag! Tenkte å ha en kjøtt-fri middag, og det er vel egentlig ikke så mange kjøtt-frie middager jeg kan, eller liker!

Oppskrift:
Ca 6 medium store/små poteter
En liten purre
6-7 dl vann (avhenger av hvor store potetene er)
1,5  dl melk
salt
pepper
En buljongterning

Kok opp vann, salt, pepper og buljong. Hakk opp potet i skiver, og purre i små biter og hiv oppi. Kokes i ca 20 min, eller til det er mørt. Rør kraftig eller bruk stavmikser. Ha oppi melk og rør. Serveres med brød med smør på :)

Vi synes vertfall det smaker veldig godt som en forandring :) Tok dessverre ikke bildet =\

Begynte på ett lite prosjekt i sta, som jeg har tenkt på lenge, nemlig å pusse og male det gamle (stygge...) smykkeskrinet jeg hadde da jeg var liten! Men kom ikke så veldig langt før jeg kjente at det var mer enn nok for meg. Fullstendig tom for energi, så får ta resten en annen dag :) Sånn så den ut rett etter jeg hadde begynt å pusse litt på den:




GLEDER meg til å få fekk den stygge klovnen! Fysj :-p

De skjønne dyrene våres som er blitt så gla i hverandre :)

En sliten meg, og en enda mer sliten pus i en supersær stilling! :)

Årets (og fjorårets...) endelig ferdige sommerprosjekt: Te-lys-lykt eller noe i den duren :)

Var den fin? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar