mandag 24. januar 2011

Trening!

Nå skal jeg snart dra og trene litt! Er det noe jeg har funnet ut når jeg trener regelmessig, er at jeg mer stabil og får gjennomsnittlig litt mer energi i lengden, selv om det krever mye der og da å komme seg dit og sånn. Jeg liker ikke å trene engang! Men det er ikke så ille på treningssenter. Og i tillegg har jeg muligheten til å svømme, og det er helt fantastisk! Skulle bare fått gjort det oftere. Men sånn er det jo med alle ting :) Blir deilig å få beveget seg litt i alle fall! Prøver stadig å prente inn i skallen min at det er viktig med små og overkommelige mål, sånn at man faktisk klarer å gjennomføre noe, i stedet for å slå seg i hode (billedlig talt) hver gang man ikke klarer det man har planlagt! Det er vanskelig, for man føler til tide at det lille man gjør ikke er nok. Men når man heller fokuserer på at man faktisk klarte det man bestemte seg for, og gjennomførte er følelsen bedre! Og etterhvert kan man kanskje gjøre målene større, om man har muligheten til det. En annen ting er å sette seg ned før man er så sliten, at når man først har satt seg, så føles kroppen ut som betong, og man blir liggende. Det skjer selvsagt oftere en det burde, men jeg er da bare menneskelig ;)

Har nettopp spist deilig kalkun file til middag (som faktisk stemmer bra overens med blodypediett maten min som jeg har planer om å teste ut) med ris og bretagne saus. Ganske godt! Nå gjenstår bare oppvasken. Sukk. Men jeg er så aldeles lykkelig for at vi har oppvaskmaskin! Første året vi var gift hadde vi ikke, og det hopet seg fort opp, selv om man bestemmer seg for å være flink, og da blir man raskt motløs. Om det hoper seg opp litt nå, prøver jeg heller å tenke tilbake på 'den gang da' og klarer på mystisk vis å hente fram uventet energi! Hehe.

Nok kjas og hverdagsmas fra min side! Må dessuten også gjøre meg klar for trening. Wish me good luck!

1 kommentar:

  1. Så flink som trener : ) Jeg var på min første treningstime på 3 år i dag. Føler meg helt topp! Klarte 1 hel time med kondisjonstrening, og det er jeg ganske fornøyd med :D Hehe :)) Lov å skryte litt av med selv ;)

    Kreta ja, så koselig. Vi skal til Kos i august vi. Men det er og suuperlenge til. Men jeg må prøve å tenke på at vi skal få en god sommer først hvertfall :P Hehe :))

    Nydelig bilde av pusen deres på siden her :) Håper du får en fin kveld Julie <3

    SvarSlett