mandag 24. januar 2011

Blodtypedietten!

Som jeg har nevnt tidligere, er jeg for tiden ute etter noe som kan gi meg mer energi, og blodtypedietten er definitivt en ting jeg ønsker å utforske! Jeg vet flere som har hatt god virkning av det, og har lyst å teste det ut selv. Eneste problemet mitt er at mye av det som er bra for meg, er ting jeg ikke liker! Må nok lære meg en helt ny måte å lage mat på! Det hadde vært gøy!

Satt og leste litt om blodypedietten på nett nå, og kom over denne vg artikkelen fra 2005 som sier at dietten bare er tull, og at de ikke har noen forskningsbeviser på at det funker og bla bla bla. Noen som har en mening om dette? For og imot? Personlig tror jeg at det er verdt å gjøre ett forsøk på. De finner tross alt heller ingenting på prøvene osv til oss som har fibromyalgi, men likevel opplever vi ulike typer plager og smerter med sykdommen.

Jeg vil vertfall prøve å gjøre det jeg kan (og har råd til) for å bli bedre! Setter pris på noen gode oppskrifter på hvordan jeg kan få i meg mer frukt og grønt, og mindre kjøtt.

Sitter stadig å drømmer om å få komme til varme strøk, og kjenne at jeg har litt energi igjen, så her om dagen kikket jeg på en tur til Kreta, og fant denne koselige dagsaktiviteten! Vanligvis liker jeg å finne ut ting selv som jeg vil gjøre, men dette virket bare rett og slett fantastisk avslappende, givende og idyllisk!

                                             Bildet er hentet på startour sine sider.
Tenk så deilig å lage sin egen greske lunsj, vandre rundt mellom kiwi trær og masse andre deilige frukttrær, smake på lokalprodusert vin, spise lunsj og bare nyte det vakre idylliske landskapet og maten. Anbefaler å klikke inn å lese om det altså. Alle fortjener å drømme seg bort litt i disse kalde tider.

Nå har jeg slappet av og skal prøve å få ryddet og vasket litt, før min kjære kommer hjem. Ha en nydelig dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar