torsdag 10. november 2011

Veganmisjonen

I det siste, har jeg begynt å interessere og la meg inspirere av vegetar mat! Som den kjøttelskeren jeg er, og grønnsakshateren jeg dessverre også er, virker  jo det litt håpløst. Men nå har jeg kommet over masse artige oppskrifter som ikke bare er "salat", (for jeg liker virkelig ikke salat...selv om det ser helt fantastisk godt ut!).
Og jeg gleder meg til å sette i gang å prøve! Er så mye fristende! Er bare litt tidkrevende når det er helt nytt, og masse ulike ingredienser. Men planen er vertfall å begynne med å ha en kjøttfri dag i uken, og så kommer vi nok til å øke det til flere. Det er jo både bedre for kroppen, lommeboka og ikke minst for dyrene!

Og det var vel egentlig først da jeg kom over denne vegan veganer (?) bloggen, at jeg følte det ble mulig! Så mye spennende mat å velge mellom og prøve! Jeg kan liksom ikke bare lage blomkålsuppe, eller potetsuppe hver gang vi skal ha kjøttfri middag! Det blir litt ensformig! Personlig har jeg store planer om å prøve vertfall to oppskrifter i nærmeste fremtid, så får vi se om jeg synes det smaker godt! Ganen min er irriterende kresen!

Den ene tingen jeg vil prøve (først) er røde linselus: oppskrift her!

Oppskrift Vegan Vegetar Linselus Linser Pasta Vegetariske kjøttboller

Noe annet jeg vil prøve meg på, er disse lunch kakene. De finner du her!

Oppskrift Lunchkaker Vegetarburger Veganburger Ris Blomkål Gulrot Enkle Sunne Hjemmelagde Burgere

Ser de ikke gode ut?? Problemet mitt er vel at jeg ikke heelt vet hva jeg skal servere de med! Når det bare står "ønsket tilbehør" Kjenner jeg at hodet går i spinn! Noen tips til tilbehør anyone? og vær så snill og ikke si salat....


Jeg har hørt flere ganger at et optimalt kosthold for meg, er så lite kjøtt som overhode mulig! Og det har vært fullstendig umulig for meg tidligere. Men om jeg kan lære meg å tilberede det på en måte som gjør at det smaker godt, så er det vel kanskje håp for meg også! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar