fredag 22. oktober 2010

Hverdag

Igjen er jeg igang med nok en ME undersøkelse. Dere ser, det holder ikke med at jeg faktisk har fått diagnosen, her skal alt gjøres for å sjekke at jeg ikke har det for å få meg ut i full jobb! Hjelp tenker jeg bare. Er så redd for at de skal finne ut at jeg er "frisk". Og så blir jeg gående i år etter år uten å få hverken hjelp eller behandling :-s 

I går måtte jeg opp tidlig for å ta masse blodprøver. Prøven måtte bli tatt mellom 8 - 9 om morgenen for at de skulle få testa mest mulig. Heldigvis har jeg en snill mann som tok seg fri noen timer fra jobb for å få meg opp av senga, og kjøre meg til legevakten! Føler meg handikappa innimellom når jeg ikke har lappen. Blir så mye ekstra stress og ekstra tid når jeg må ta buss og trikk overalt. Ting som vanligvis bare tar 10 min å kjøre til. blir fort en time på grunn av bussystemet. Crap. Jaja. Etter jeg var kommet hjem i går stupte jeg i seng, og klarte ikke å røre meg til klokka var halv tre. Da klarte jeg vertfall å forflytte meg inn i stua, i håp om å sovne i normal tid på kvelden =)

Heldigvis er det mange lyspunkt i hverdagen. Vi fikk nemlig ett nytt familiemedlem, og det er somali katten Kalinka på 3 år! 

er hun ikke aldeles nydelig? hun er familiens nye koseklomp! Får aldri nok kos=) deilig!

Ikveld tar jeg det rolig hjemme. Er sliten etter å ha rydda og støvsuga litt. Skulle ikke mer til i dag, men det går greit =) Sendte mannen ut sånn at han kan få sosialisere seg, og jeg sitter hjemme og koser meg med film, fotbad og sjokolade is =) 

Ha en fin helg alle sammen <3

2 kommentarer:

  1. Hei! Tusen takk for en fin hilsen :) Ja, jeg går på masse medisiner, som jeg virkelig håper kommer til å hjelpe! God helg til deg også:) ME? Er det dette utmattelsessyndromet eller hva de kaller det? Jeg har fått en kronisk diagnose, og i tillegg skal jeg utredes for lavt stoffskifte visst. Må du gå på noen medisiner? Klemmer

    SvarSlett
  2. Heisann =)
    Ja det er ett annet navn for kronisk utmattelsessyndrom. Er nok dessverre ingen medisiner på markedet foreløbig som hjelper. Men har hørt at lakrisrot har hjulpet en del, så tenkte kanskje å prøve det =) kan vel ikke bli værre vertfall.
    Håper du finner ut hva som feiler deg! Ingenting er værre enn å ikke ha det noe bra, og ikke finne ut hva det er! Lykke til, og håper du finner noe som hjelper =) stor klem =)

    SvarSlett