torsdag 10. juli 2014

Hvordan hadde livet mitt vært



Hvordan hadde livet mitt vært i dag om jeg ikke hadde blitt syk?
Hvordan hadde livet mitt vært i dag om jeg hadde levd det livet jeg hadde planlagt?

Kanskje, jeg ikke hadde sluttet på musikklinjen. Kanskje det ikke hadde åpnet øynene mine for at jeg holdt på å velge bort det viktigste i livet mitt. Hadde jeg giftet meg da jeg gjorde det? Hadde jeg hatt barn nå? Hadde jeg fortsatt vært meg?

Jeg har alltid vært ubesluttsom. Hva skal jeg bli? Hvor skal jeg bo? En ting jeg aldri var usikker på var om den personen jeg sa ja til å gifte meg med, var den rette. Hadde han hatt bedre helse nå, om han ikke hadde måttet ta seg av meg?

Først ville jeg bli forfatter. Så, ville jeg bli lærer. Etter det tenkte jeg på å bli helsefagarbeider, men aller helst ville jeg bli snekker eller murer...men en ting er sikkert, jeg har alltid likt å skrive, og være kreativ. Hvorfor skal man velge hva man vil bruke RESTEN av livet sitt på når man er 16 år gammel? Jeg følte meg ikke forberedt på å få livet kastet i fanget på meg på dette tidspunktet hvertfall.

Selv om jeg på en måte har akseptert min livssituasjon per dags dato, lurer jeg jo innimellom så klart på hvordan livet mitt kunne ha utartet seg om helsa hadde vært med meg. Hvilken karriere veg hadde jeg tatt? Hadde jeg vært i full jobb? Hadde vi bodd ett annet sted?

Men, jeg kan ikke tenke for mye. Jeg må fokusere på hva jeg har nå. Og, jeg må innrømme at jeg har lært mye av sykdommen. Jeg har lært mye om både meg selv og om andre som jeg ikke ville vært for uten, og det hadde jeg nok ikke lært om det ikke hadde vært for at jeg ble syk...

Så, poenget er kanskje, hva en som skjer i livet, gjør det beste utav det. Man vet ikke hva morgendagen bringer, men man kan fortsatt lære noe nytt, selv om det kanskje ikke var akkurat det jeg så for meg. Kanskje nettop dette har gjort meg til en bedre person.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar